BBQ-en maar als start van een spannend bouwjaar!

Het zijn roerige tijden geweest voor de toekomstige jonge bewoners van ouderinitiatief de Zuidplas, maar de aanhouder wint!  Eindelijk was het zover, op 28 juni is de eerste paal van het wooncomplex de grond in gegaan. We hebben er een mooi feestje van gemaakt, samen met de mensen van de koopappartementen.  We weten echter ook dat we nu verder moeten met de zogenoemde laatste loodjes. Gelukkig hoeven we dat niet alleen te doen; in de loop der jaren hebben we giften gekregen van verschillende sponsoren. Sommigen zijn ons al jaren trouw en laten regelmatig weten dat ze aan ons denken.  Om ook hen in het zonnetje te zetten en te laten delen in de feestvreugde heeft Stichting ” ouderinitiatief de Zuidplas”  een grootse BBQ georganiseerd.

Op 13 juli kwamen ruim 65 mensen naar volkstuinvereniging ” de Amateurtuinder” in het Nieuwerkerse Hitlandbos. Deze vereniging heeft al eerder hun ruimte geheel belangeloos ter beschikking gesteld voor activiteiten van het ouderinitiatief. Iets waar wij dankbaar gebruik van maken. De sfeer die heerst bij “de Amateurtuinder” is ontspannen en toegankelijk en sluit goed aan op de manier waarop de jongeren en hun ouders met elkaar omgaan.

Het werd een gezellige avond met veel en lekker eten, maar ook werd er veel gepraat met elkaar. De jongeren konden op de bouwplattegronden aan de sponsors laten zien waar hun appartement gaat komen en op welke verdieping een ieder gaat wonen. Ook werden al allerlei ideeën voor de inrichting uitgewisseld met elkaar.  Enkele vaders bakten ondertussen de ene hamburger na de andere en zorgden ervoor dat geen bordje lang leeg bleef. Aangevuld met allerlei salades en smeersels, gemaakt door de ouders en de jongeren, was er voor ieder wat wils.

Dat de sponsorcommissie niet stil zit, bleek ook deze avond weer. Er was een informatietafel ingericht waar drie soorten gegraveerde mergeltegels lagen. Vanaf 50 Euro kunnen deze tegels gekocht worden en naar eigen wens van een tekst worden voorzien. Alle tegels komen straks in het wooncomplex te hangen, mensen kunnen dus hun naam of spreuk decennia lang zien hangen. Meer informatie hierover is HIER te vinden op onze website.

We kijken terug op een geweldig, spannend, jaar, waarin de eerste paal is geslagen van ons wooninitiatief, afgesloten met een super BBQ.

Volgend jaar kunnen we misschien al in onze eigen tuin een feest houden, maar anders keren we graag terug naar de geweldige locatie “de Amateurtuinder”, waarvoor wederom dank.