Van harte aanbevolen – gezellig een uurtje bowlen

Captain’s log: zaterdag 6 oktober 16:00 – 17:00, bowlingcentrum Gouda.
Wie kent het niet, we hebben het vast allemaal wel eens gedaan: bowlen!
Lekker een uurtje gooien met een loodzware bal – want zeg nu eerlijk: je kiest meestal een flink (te?) zware bowlingbal toch, met het idee dat je met een zwaardere bal meer kegels omgooit. Ja echt, kom er maar voor uit!

Gelukig zijn onze jongeren daar niet echt mee bezig – ze bowlen gewoon omdat ze het leuk vinden! Je pakt een bal, kleur maakt niet uit. Oei – deze is wel héél zwaar, dan toch maar even een andere proberen.

Waar zijn die 3 gaatjes voor? Moeten daar je vingers in? Maar ik kan de bal toch ook gewoon met 2 handen vasthouden en naar de kegels rollen? Natuurlijk, geen probleem – dat mag ook! Het gaat om het resultaat, niet om wie de mooiste worp maakt.

Enkele van onze jongeren hebben vaker gebowld en weten dus wat ze moeten doen. Die kunnen aan de gang. Maar ho,  , wacht, we moeten de namen van de deelnemers nog invoeren op de juiste bowlingbaan! En (helaas?) is dat niet meer eenvoudig een papiertje met een potlood en schrijven maar, nee…….. ook hier rukt de digitalisering op en moet alles digitaal ingegeven worden. Lijkt in eerste instantie moeilijk, maar wat blijkt – met een klein stukje toelichting is het eigenlijk reuze simpel; 1x invoeren en de computer doet de rest!

We hadden de beschikking over 3 bowlingbanen en het is voor alle 3 de banen gelukt: bowlen maar! En zo geschiedde het……

Iedereen heeft de mooie bowlingschoenen aan, wachten op je beurt en gooien/rollen maar! En de resultaten mogen er zijn: er worden diverse “spares” en zelfs “strikes” gegooid. Dat zet zoden aan de dijk, dat levert punten op! Het is geen wedstrijd maar sommige bewoners willen toch wel érg graag winnen ;-).

Tussendoor nog even een drankje en een lekker snack en dan vliegt een uurtje bowlen om. De computer blokkeert de baan en er is geen ontkomen meer aan – bowlen is tot een halt gekomen.

En wie is als winnaar uit de bus gekomen? Wij vinden ze allemaal winnaars!

Iedereen zijn/haar eigen schoenen weer aan en naar buiten maar want het weer is echt schitterend mooi, zeker te mooi om binnen te blijven.

Iedereen dank, alle bewoners, alle vaders/moeders voor het assisteren bij bowlen en het organiseren van het uitje. Het was weer een gezellig samenzijn, de jongeren gaan elkaar steeds beter kennen en daar doen we het allemaal voor. Tot de volgende activiteit!

Zie hieronder enkele foto’s van het uurtje bowlen.
(klik op foto voor vergroting – sommige helaas niet helemaal scherp….)