Van OGD gekregen – en nu allemaal bewegen!

Hoe vaak word je als bestuurslid benadert met de vraag of je interesse hebt om een cheque in ontvangst te nemen?? Nou?
Het antwoord is natuurlijk: niet vaak genoeg!
Maar áls het gebeurt, dan moet je natuurlijk dankbaar en er blij mee zijn.

In december 2022 werden we benadert door Stichting Old Grand-Dad (OGD) en naast dat dit een bourbon whiskey is waar de stichting zijn naam aan ontleend, is het een club van landelijk golfende opa’s (ca. 6000 donateurs) . OGD steunt organisaties ook financieel bij het bevorderen van sport, spel en beweging voor gehandicapte jeugdigen tot ca. 30 jaar.

En zo kon het gebeuren dat dhr. Leo Vermeer (clubconsul OGD van golfclub “De Hooge Rotterdamsche” te Bergschenhoek) via Google bij onze mooie stichting aanklopte.
Nu vraag je je misschien af – hoe dan?!
Simpel! Je tikt in Google het woord “ouderinitiatief” in en jawel, onze stichting wordt getoond!
Waar Google en onze website al niet goed voor zijn! Schitterend toch? Ik moedig meer donerende instanties aan ons te Googlen en te doneren (smiley!).

Maar goed, het contact werd gelegd, een toelichting gegeven en we zijn direct aan de slag gegaan met de aanvraag. Thema beweging diende centraal te staan en gebruik moest voor alle jongeren mogelijk zijn. En zo was de keuze voor een loopband als snel gemaakt.

Die snelheid werd er goed ingehouden, want het duurde niet lang of we kregen bericht dat onze aanvraag was goedgekeurd!! Wow, hoe gaaf – we krijgen een hypermoderne loopband!!

En 5 januari jl. was het al zover, de loopband werd afgeleverd. En een flink ding is het! Hij moest uitgepakt en gedemonteerd worden want hij paste niet in de lift. Oeps, we hadden wel gemeld dat we een lift hadden maar dat we in de knoei konden komen met de afmetingen hadden we niet voorzien.

Goed, het is toch allemaal goedgekomen, met dank ook aan de monteurs van Fitwinkel.nl, want die hebben de boel uit- en weer in elkaar gezet en alles geplaatst. Chapeau!

Nogmaals dank aan OGD die dit alles mogelijk heeft gemaakt!