An apple a day keeps the doctor away

Jazeker, het mag dan buiten wat druilerig weer zijn, dat geeft niets, dan moeten we zelf het zonnetje binnen maar laten schijnen.
En dus hadden we het idee opgevat om zelf appelflappen te gaan maken. Hoe leuk! En gelukkig zijn er altijd bewoners bij ons op het wooncomplex die voor dit soort activiteiten te motiveren zijn.

Sterker nog, slechts een kleine aanmoediging is nodig en ze staan al in de startblokken! Zo ook deze keer, want misschien betekent zelf appelflappen bakken ook wel zelf appelflappen eten!
(het spreekwoord zegt immers: wie appelen vaart, die appelen eet!)

En dus zijn we met enkele van onze bewoners aan de slag gegaan. Schillen, schillen en nog eens appels schillen. Want tsja, dat is toch echt een benodigd basisingredient voor een appelflap! En dan in stukje snijden – ook niet onbelangrijk. En als een en ander dan gemengd is met rozijnen (of zijn het krenten??) en het mengsel gebruikt kan worden als vulling voor de appelflappen, dan zijn we er bijna!

Natuurlijk in een driehoek-vorm maken en dan hoppa – de oven in. En als de oven zijn werk gedaan heeft, dan zijn er overheerlijke appelflappen die de makers ook zelf graag aan een proeverijtje onderwerpen.

En of ze smaken? Bekijk de foto’s hieronder en oordeel zelf……